måndag 30 januari 2012

Och så håller en visdomstand på och jävlas också

Som några av er kanske redan känner till så bor jag ju i Göteborg, och med det kommer vissa förpliktelser. Idogt ordvitsande till exempel. En av mina favoriter är att jag har samma inställning som min blodgrupp: B+

Fattar ni? B+ som i be positive. Kul.

Problemet är bara att jag har varit sjukt negativ på sistone. Jag vet inte om jag ska skylla på den segdragna förkylningen jag dras med, årstiden eller bara allmän stress. Alltså, jag fattar inte hur det kan vara möjligt att jobba deltid och ändå ständigt känna sig jagad över allt man inte hinner. Och då menar jag inte saker som typ "förverkliga mig själv" eller "börja med fridykning" utan typ diska och läsa ut boken jag började på för typ två veckor sedan.

Jag ba: nag, nag, nag och stör mig på kollegor. Och folk på vagnen. Och grannar. Orkar inte vara en rolig morsa heller. Behöver semester och tid att läsa nya Tivoli för min unge, hänga på museum, gå och fika, kramas... Och så en strimma sol då och då. Annat än in genom fönstret rätt i ögonen när jag är på jobbet.

Dock. Samtliga av förra årets nyårslöften är nu infriade. Mer eller mindre. Något försenat. Men ändå.

9 kommentarer:

  1. Vad var det för löften förra året? :)

    SvaraRadera
  2. Nåt att se fram mot: Matmässa med moi!!

    SvaraRadera
  3. Kan inte låta bli att gnugga in, men solsemester i januari är bättre än vad jag någonsin kunde föreställa mig. Hemma innan avresa: stressad, trött, kunde inte ens se fram emot resa utan tyckte enbart det var jobbigt att behöva packa. Trots en något omständlig resa var precis all hopplös vintertristess som bortblåst redan första morgonen!

    I övrigt, försöka fokusera på det man faktiskt gör istället för det man inte hinner [något jag jobbar på, känner såå igen mig i jagad-känslan]. Om jag inte kör vintersemester i repris ska jag försöka bli ordinerad ljusterapi till nästa januari ;)

    Take care.

    SvaraRadera
  4. Det känns som om man (hm, jag) aldrig kommer att ha tid nog till att göra allt det där. Och folk att störa mig på, jag tror att jag måste ha några sådana för att fungera.

    SvaraRadera
  5. Helena: Skriva hjälpmammeprovet (har skickat in och väntar nu på feedback), ta körkort (check) och börja skriva på bok.

    Icka: Yes!

    rookiemom: Huuur får man ljusterapi ordinerad?

    SvaraRadera
  6. Fifi: Jo, några nemesisar har man väl alltid, men jag känner att jag har väldigt lätt för att köra fast i cirklar där jag stör mig och stör mig och stör mig utan att det leder till något.

    SvaraRadera
  7. Ingen aaaning, men har ungefär ett år på mig att försöka lista ut :o

    SvaraRadera
  8. Det finns ljusterapilampor man kan köpa och ha hemma. Lite dyra men det kan nog vara värt det!

    SvaraRadera
  9. rookiemom: Upptäckte idag att det finns en inomhus-"beach" i stadsdelen där jag jobbar. Det kostar tydligen inget att gå dit så jag ska nog försöka komma mig iväg och kolla in den någon dag. Vet inte om det är någon ljusterapi att tala om, men det ska tydligen vara sandigt och varmt och bjudas på fruktiga drinkar.

    Lisa: Intressant!

    SvaraRadera