tisdag 2 april 2013

Vider

När hemulbarnet med stor inlevelse och uppspärrade ögon berättar om hur en fröken på hennes förskola "tappat" ett par av sina fiiina glittriga naglar under en utflykt till skogen så blir jag tyvärr tvungen att fejka engagemang eftersom jag hur jag än försöker (ok, jag tänker inte försöka jättemycket) inte lyckas uppbåda något äkta. Kanske är jag bara bitter över att jag på grund av mitt val av yrke aldrig själv får ha spejsade klor, kanske tycker jag bara att det i största allmänhet är ohygieniskt att ha flera centimeter långa naglar när en byter blöjor på och tröstar och snyter barn mest hela dagarna.

3 kommentarer:

  1. Vider!! Det ordet var det länge sedan jag hörde/läste.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min man hade aldrig hört/läst det förut. Han hävdar att det inte är vedertaget. (Vidertaget, hihi.)

      Radera
  2. Haha nä står nog inte i SAOL.

    SvaraRadera