måndag 20 december 2010

Vi har åkt på en släng av totalt jävla mörker

Kul att jag är gift med en man som drabbats av narkolepsi. Han somnar överallt hela tiden. Idag: först sittade helt upprätt i soffan före 19:00, en timme senare på sängen (kanske inte så orginellt i och för sig) medan jag nattade hemulen och när jag sjasade iväg honom för att han var i vägen där inne gick han och satte sig på en pinnstol vid skrivbordet och somnade om. Är det här normalt beteende? Kommer det gå över när vi går mot ljusare tider eller kommer jag vara tvungen att vänja mig vid ett liv som någon slags pseudoänka?

För övrigt har jag varit sjuk skitlänge, sedan sedan slutet av november visar det sig när jag undersöker saken närmare. Det är en spännande liten förkylning jag har dragit på mig, som liksom ändrar karaktär varje gång man tror att den håller på att släppa. För tillfället är symtomen känslan av att ha svalt rakblad kombinerat med ett illrött skavöga, pulserande huvudvärk och bihålor fulla med något trögflytande och grågrönt. Sista arbetsdagen imorgon. Yey!

6 kommentarer:

  1. Ojdå, pseudoänka. Vad är då jag? En bloggänkling?

    Ponera att jag hade gått upp senare än 04.15 och inte jobbat i tio minus med snöröjning i nio timmar, då hade jag förmodligen orkat vara vaken längre än till klockan sju. Hade kvällen då bestått av så mycket annat än själamord? Jo, kanske hade blivit sjasad med "Sluta tjuvläsa" när jag gjort några närmande.

    SvaraRadera
  2. Usch vad sorgligt det låter. Jag har efterlämnat en änkling på grund av samma åkomma. Jag hoppas på ljuset! Om det kommer nån gång.

    SvaraRadera
  3. Men idag vände det ju! Säger de.

    SvaraRadera
  4. Är du säker på att han inte är gravid? Första trimestern var ju rätt uttröttande…

    Jag är bottenlös, jag kan äta ton innan det tar stopp, men det ändras säker när livmodern blir större och trycker mer på matsäcken.

    Jag tar ingenting jag läser på Familjeliv på allvar, jag läser inte där om jag vill få reda på något om graviditet eller bebisar, utan jag läser bara de smaskiga trådarna i rent underhållningssyfte. Det där lät lite hemskt...

    SvaraRadera
  5. Oj, hoppas inte det. Vi är inte sugna på fler barn, men det låter ju inte helt orimligt. Jag ska be honom testa sig.

    Det var i april din bebis var beräknad va? Då kan jag tänka mig att du är i den där schyssta fasen då man är lagom tjock och välmående. Jag gillade att vara gravid, men tänker ändå oftast tillbaka på de sista veckorna då jag var sprickfärdig och arg på arbetskamrater och andra som kom i min väg och sa fel saker/luktade illa/på annat sätt inte gjorde så att tiden gick snabbare.

    Bra, det är så de ska tas de där forumen :)

    SvaraRadera