torsdag 25 augusti 2011

Överskattat: att rensa luften

Här har det bråkats så det stod härliga till både igår och idag. Tyvärr var det hemulen som tryckte på den tornedalska kärnvapenknappen båda gångerna, trots att hon i det stora hela var tämligen oskyldig. Uppdämd irritation över arbetsfördelning och solidaritet resulterade i att jag dag 1 gapade och skrek om yoghurtfläckar på inredning och dag 2 om en kvällsmat jag lurades ut i köket för att tillreda och sedan två sekunder senare blev tvungen att slänga.

Eftersom jag är riktigt värdelös på att fokusera när jag är det det humöret känns det inte ett dugg bättre såhär efteråt, även om jag snackat ut åtminstone med ungen. Jag har inte fått något av det jag ville sagt, däremot en hel del annat som gott hade kunnat förbli outtalat. Hundra föräldrapoäng till mig!

5 kommentarer:

  1. Jag är verkligen kass på att "rensa luften". Jag väntar alltid för länge, går omkring och surar och när jag väl exploderar börjar jag gorma om en massa annat…

    Jag har inte problem med att folk äter på spårvagnen så länge maten inte luktar väldigt illa eller kladdar mycket, utan det jag stör mig på är folk som gör sig av med saker som sitter på kroppen!

    SvaraRadera
  2. Själv har jag fått minst 2 utbrott på mina hundar igår! Eller ja, så gott det går att få utbrott på två hundar. Men när de vägrar gå och den ena bara lägger sig ner på rygg, ja då kan det hända att PMS-humöret låter sig stimuleras en aning för mycket!

    SvaraRadera
  3. Fifi: Det känns bra att jag är i gott sällskap.

    mikkan: Haha, ja, jag har ju hört om Katlas förkärlek för att bli släpad i kopplet så jag förstår din frustration.

    SvaraRadera
  4. Haha! Den lilla djäveln! Man tror att man har en hund som stretar emot, så lite opedagogiskt drar man lite i kopplet, för att vända sig om och se hunden liggandes på sidan eller på rygg släpandes på rygg!

    Så i detta fall:

    Barn vs Hund 1-0

    SvaraRadera
  5. Fifi: Precis! Hade man snäst ifrån på en gång hade det nog varit lättare att behålla fokus. Jag måste jobba mer på det.

    mikkan: Haha, när ska du bli anmäld för djurplågeri och förgäves försöka förklara hennes böjelse?

    SvaraRadera