söndag 19 januari 2014

16. Kolla! Här är en bild från mitt sovrum!

As seen från min sida. Som synes är det rätt trångt här inne, 160 cm-sängen tar upp större delen av utrymmet, men jag trivs som fan ändå.

Mest tack vare ovan nämnda säng som är vår första riktiga och ett av våra allra bästa köp. Alla borde få ha råd med en vettig säng! (Utan att deras föräldrar ska behöva gå och dö och att så en får tillgång till deras pensionspengar.)

Fondväggen har vi tapetserat själva och jag fuckin' älskar den även om den tydligen bara är sååå nittiotal. De andra tre väggarna är "bara" målade och det mina vänner är inte i närheten samma bedrift som att tapetsera, trots bredspackling av sprickor pga sättningar i huset och timme efter timme av sandpapprande innan det ens var dags att öppna färgburken.

Vi fick göra allt jobb nattetid eftersom vi när det begav sig hade ett mycket litet barn som vi inte ville ha hjälp av. Det är ett rent under att ingen begärde skilsmässa trots att tapetjäveln var svindyr och det inte på några villkor fick bli fel. Hur ni som renoverar hus under småbarnsåren lyckas hålla kärleken vid liv förstår jag bara inte! Jag är stolt över oss.

Kuriosa: egentligen är tapetens bottenkulör nästan exakt samma som färgen på övriga väggar och mönstret är snarare illrosa än det där röda som syns på bilden. Det är bara kombinationen vinterljus och mobilkamera som får kontrasterna att se helt bisarra ut.

3 kommentarer:

  1. Snygg tapet! Och gött med en bra säng. Tycker det är svårt med säng, vi fick överta en som sades vara fantastiskt bra kvalité, men nu, när sängen är tio år, är den skitkass. Jag trodde att en bra säng skulle hålla längre, och surar nu och vet inte hur vi ska göra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gissar att inga moderna möbler håller särskilt länge.

      Radera
  2. Man får vara glad när möbler håller längre än telefoner.

    SvaraRadera