lördag 5 januari 2013

Eller så byter jag till porslinskatter

Den här, som är min personliga favorit, föll visst bort ur Hemulens bildkavalkad häromdagen. De där katterna och de där gardinerna är en outsinlig källa till glädje och irritation. Glädje för katterna som kan lurpassa på varann bakom dem. Irritation för mig som ideligen måste plocka loss dem då de fastnat. (Nej, fälla in klorna är tydligen inget alternativ när en sitter fast.) En vacker dag, när vi alla minst anar det ska jag göra ett och ryck och köpa samt sätta upp oförstörbara kevlargardiner.

8 kommentarer:

  1. Åh, det är ett helt perfekt kort ju. :D

    SvaraRadera
  2. Jag veeeet. Och så drar de är fel håll så de fastnar ännu mer. Jäkla ärthjärnor. Alla mina gardinlängder har små hål efter klor ... Ska gå över helt till hardinkappor tror jag. Tyllgardiner är i alla fall bara att glömma!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir nog något mer svåråtkomligt här också inom kort. Eventuellt mer om det i ett nytt inlägg.

      Radera
  3. Våra nya kattungar använder gardinerna till klättervägg.

    SvaraRadera
  4. Åh, kevlargardiner, något som även skulle behövas här hemma!

    SvaraRadera