torsdag 27 maj 2010

Äpplen som faller lite hur som helst

Vårfest på förskolan i eftermiddags. Let me put it this way: man behövde varken kristallkula eller doktorsgrad i människokännedom för att lista ut vilka föräldrar som skulle dyka upp a) sent, b) inte alls eller c) utan medhavd picknick. Vad som däremot kom som en total överraskning var att en särskilt sockersöt och socialt kompetent liten kille hade ett riktigt praktsvin till pappa. En sån som gör sig lustig över ett barn som ramlar i trappan och hånskrattar åt den som missuppfattat leken och kastat en boll åt fel håll. Där ser man.

3 kommentarer:

  1. jag är en sån där förälder som inte dyker upp alls ungefär hälften av gångerna.... men jag hoppas att jag inte är en dålig människa för det.

    SvaraRadera
  2. Jag dyker typ alltid upp. Dock alltid på minuten, andan i halsen & aldrig med borstat hår. Hade en underbar föräldraträff när vi som kom skulle göra dockor som såg ut som våra ungar. HAHA. Den var en fantastisk syn. Pappor som muttrade & svor, par som grälade över hur dockan skulle se ut & klister, papper & glittersaker som for åt alla håll & kanter. håhåh. efterdet har det inte blivit fler träffar, varit för lite föräldrar anmälda till möten. sjukt tråkigt. inte så mycket för det där med att träffa andra föräldrar, utan för att jag så gärna vill vara lite närmre ebbes liv där på dagis..som jag missar&missar&missar. flera dagar i veckan.

    SvaraRadera
  3. Lina: Det är skillnad på att inte komma och att inte komma. I det här fallet stod barnen och väntade på föräldrar som sagt att de skulle komma men sedan glömt och så tror jag inte att du gör.

    Jennie: Vi behövde bara fiidrotta tillsammans med våra barn. Det blev nästan ingen osämja alls.

    SvaraRadera