måndag 31 maj 2010

Människors dumhet å andra sidan chockar mig för jämnan

Jaha, tydligen är livsmedelsbutikernas kundkorgar ena riktiga bakteriehärdar. Ojdå, får de inte godkänt betyg som som plats för säker livsmedelshantering? Va, håller de i stort sett samma bakterienivå som golvet i butiken? Betyder det att jag inte kan öppna påläggsförpackningen, sprida ut korvskivorna i korgen, sila mjölken genom den, ställa varorna i rumstemperatur på diskbänken i fyra timmar när jag kommer hem, mixa en smoothie på dem, dricka den lagom till sänggåendet och sedan bli förvånad när jag behöver spendera natten på toaletten? Nej, hur mycket jag än försöker så kan jag inte bli chockad över det här.

3 kommentarer:

  1. jag är förvånad över att de inte håller samma nivå som toalettringen. för det trodde jag. Golvet är ju helt OK

    SvaraRadera
  2. Precis. Jag förstår inte vad som är nyheten här.

    SvaraRadera
  3. Och ändå bloggar jag om det. Patetiskt.

    SvaraRadera