måndag 24 maj 2010

Smid medan järnet är varmt

Det bästa sättet att få saker gjort är att göra dem i vredesmod. En gång sa jag upp mig för att jag inte fick ledigt med kort varsel, en annan gång gjorde jag slut med en pojkvasker, som jag egentligen var sjukt förälskad i, över en ren principsak. Båda grejerna har jag i tur och ordning ångrat bittert, förlikat mig med och känt mig riktigt nöjd med.

För ett par timmar sedan höll jag som bäst på att natta barn när hemtelefonen ringde fem hetsiga signaler innan mannen jag är gift med lyckades lokalisera en lur, svara, bli högljudd och opedagogiskt "förklara" ett spotifyrelaterat problem för sina föräldrar.

Hejdå fast telefoni.

3 kommentarer:

  1. och hejdå med brev & papper.

    SvaraRadera
  2. haha. Men fast telefoni är ju så bra när det kommer till familjekontakter! Vi har kvar våran bara därför. Alla ringer hem men alla ringer inte till min resp makens mobil. Så.

    SvaraRadera
  3. Äh, jag är ändå så dålig på det där med familjekontakter.

    SvaraRadera