söndag 25 juli 2010

Inte konstigt att hon behöver däcka av en timme mitt på dagen

Jag har plötsligt en unge som svarar färskost när jag frågar vilket som är hennes favoritpålägg, som ska ha ett gult jobb när hon blir stor och som sitter här bredvid mig i soffan och sjunger med Ida i Lille katt. Jag kan inte fatta att min lilla bebis har blivit en stor liten flicka som har åsikter om allt och intelligent humor (jo, faktiskt). Och så här är det hela tiden! Jag blir förälskad i henne om och om igen, hundra gånger om dagen. Tänk att det överhuvudtaget går att lära sig så mycket nytt på så kort tid, en vuxen människa skulle drabbas av härdsmälta av att försöka lära ta in hälften av den informationen.

2 kommentarer:

  1. är med dig. Jag dör lite av kärlek ett par gånger om dagen och tycker ingen är lika underbar, rolig, och klok som lille ebbe.

    SvaraRadera
  2. Hör igenkänningsfaktor.
    Jag älskar den lille korvungen, speciellt när han ber mig sjunga Broder Jakob, på "frenska". Och sen sjunger han med. På franska.

    It´s amazing.

    SvaraRadera