tisdag 20 juli 2010

Sommarskola? Samhällstjänst?

Tydligen är jag så ivrig att slippa jobba de sista dagarna fram till semestern att jag inte bara har lyckats framkalla en psykosomatisk hosta över natten, utan att jag också är beredd att gå i klinch med rättvisan för att komma undan mina plikter. Så på väg till spårvagnen tog jag helt kallhamrat soppåsen och slängde i komposten (till mitt försvar ska sägas att de är förvillande lika de där nedkasten, och att jag inte är den första). Den äckligaste av soppåsarna såklart, den från badrummet, tyvärr därmed också den som innehåller kuvert med mitt namn på. (Ja, jag läser posten där inne, är det fel att multitaska lite?)
Undrar om det faktum att jag är ostraffad sedan tidigare kan göra att jag får ett mindre strängt straff.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar