fredag 18 maj 2012

Önskeinlägg: Om jag fick möjlighet att helt fritt utforma mitt liv – då skulle min vardag se ut så här

Jag är väl som "alla andra", tänker jag. Jag ser något stenhus i södra Europa framför mig, om vintrarna åtminstone. På somrarna åker vi nog till vårt andra hus i Västerbotten. Det viktigaste, har jag kommit på idag, är att jag kan klä mig mer eller mindre uteslutande i tight trikå året runt. Jag har en barbamamakropp och den tycker inte om hårda linningar och vinterjackor som begränsar rörelsefriheten. Dessutom stryker piratleggings och någon form av linne som täcker röven mitt ego medhårs.

Nåväl. Trikåkläder har väl typ vem som helst råd med. Stenhus och sommarstugor är det värre med. Samt att kunna försörja man och barn. Alltså måste jag skriva en bästsäljare. (Vilket boken jag för tillfället håller på med, eller snarare gör allt för att slippa hålla på med, tyvärr inte kommer bli. Den är lite eländig i sin framtoning.)

I mina hus kommer jag mest ägna mig åt skrivande, matlagning och lite odling. Kanske får vi eoner av tid över när barnet blir lite större och då skaffar vi några getter och börjar tillverka ost som är to die for. Och så kommer jag dricka en del vin. Billigt och gott lantvin som inte har så hög alkoholhalt. Jag tycker inte om att bli full. Och så kommer det att fladdra i någon tunn vit gardin medan jag tar en paus och blickar ut över mina ägor.

Kort och gott: No lönearbete for me, please.

(Inlägget önskat av PPD.)

4 kommentarer:

  1. Låter underbart! Och inte alls omöjligt!

    SvaraRadera
  2. Vilken bra rubrik, och det låter ju väldigt härligt.

    SvaraRadera
  3. I love lönearbete. Jag får hindra mig själv från att gå in på offentligajobb.se för jag blir så himla uppspelt av alla häftiga jobb jag skulle kunna söka. Men jag vet, det är jag som är konstig. (hade dock gärna jobbat 9-15, om jag fick välja) Jag tycker din dröm låter härlig och som Jennie skriver inte alls omöjlig!

    SvaraRadera
  4. Jennie E: Nej, naturligtvis är ingenting omöjligt. Däremot är det ganska osannolikt, med tanke på att jag är världens minst drivna person.

    Jenny: Eller hur, så om någon bara kan fixa det åt mig så är jag tacksam.

    Lina: Lönearbete har såklart också sin charm. Att t.ex. i förväg veta ungefär hur mycket pengar en får, och när en får dem. Samt att kunna deklarera med ett sms.

    SvaraRadera