onsdag 22 maj 2013

Hälsningar från Världskulturmuseet

Tips från coachen: ta inte med fulkulturella barn på Secret Love. För det första kostar det hundra spänn att gå in (för vuxna alltså, personer upp till 19 bast går in gratis), vilket jag tycker är i dyraste laget – men det beror mer på att jag är bortskämd med rejält subventionerade kulturupplevelser än på att utställningen i sig inte skulle vara värd den slanten. Nu betalade jag förvisso bara 30 riksdaler eftersom jag har både årskort (reducerat pris: 60 kr) och West Pride-armband (finns att hämta gratis vid informationen i Nordstan och ger 50% rabatt) men jag var ändå inte sugen på att bara hasta förbi de 150(!) verken.

Mitt barn däremot lever efter devisen att fort är synomymt med bra och vi klarade således av hela bottenvåningen på i runda slängar fem minuter. Inte mycket tid för reflektion alltså, utom då hon stannade upp för att fråga varför två män var nakenfisar tillsammans på en toalett. Överrumplad av frågan svarade jag att jag inte riktigt visste istället för att ta tillfället i akt att prata om blommor och bin. Noll poäng till mig! Sen hängde vi i "lekrummet" i ett par timmar – fy fan, vilken curlingmorsa jag är – innan vi gick och lekte i purikuraautomaten i entrén på vägen hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar