lördag 18 maj 2013

Lista 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

OMG! @aversioner aka #blogghen läser den här gamla trasbloggen! Så starstruck just nu! Jag firar genom att härmas på inlägget där det uppdagades. Ok, hey ho let's go!

10 saker jag tycker om
Röda naglar
Podradio
Umgås i grupp med rödingslynor och andra rabiata feminister
Ölbrännboll (vanlig brännboll och öl var för sig funkar också)
Ost
Chips
Tropisk natt
Sovmorgon
Mitt hem
Och så såklart min lilla familj

9 saker jag tycker mindre om
När de som står mig nära dör
Vad kapitalismen gör med människor
Genusbacklashen som fullkomligt rasar i min generation
Margarin
Min pappa
Putsa fönster
Fylla
Pilgrimsmussla – fiskbullar är både billigare och godare
Allt som har med kräks att göra

8 bloggar jag läser
Amma vidare
Amningsbloggen
Familjebegrepp
Diagnos: jävligt förbannad
Din morsa
Nanna Johansson
Vilda barn
Tuffast av alla

7 saker jag vill göra i framtiden
(Här läste jag först "på fritiden" och började i huvudet formulera en cynisk text om att fritid är sånt som tonåringar har.)
Gå på dejt med min man
Bli med trädgård
Sluta lönearbeta
Börja volontärarbeta
Skriva
Handarbeta
Lära mig finska/meänkieli

6 saker jag är rädd för
Hur de stereotypa normer och roller som redan börjat prackas på mitt barn ska komma att prägla hennes liv
Bli gravid
Köra bil
Åka nattvagn
Paddnacke
Peak oil (skräckblandad förtjusning)

5 platser jag tycker om att vara på
Hemma!
Hos min mormor och morfar i Kalix Bredvik – sova i sjöbodan, meta abborre, äta palt…
Vid badvatten
Bibliotek
Stall

4 ord som beskriver mig
Snäll – tro't eller ej men det är något jag ofta får höra att jag är! Har inte riktigt bestämt än om jag är helt bekväm med det.
Allmänbildad
Sansad
Nervös

3 saker jag ser fram emot
Femårskalas för min unge imorgon
Sommaren (sådär, då var den jinxad också)
Att se min unge växa upp

2 bra filmer
Goodbye Lenin!
Jackie Brown

1 bra låt
Här måste jag såklart vara ostig och dra till med "vår låt":
Lou Reed Perfect Day

2 kommentarer:

  1. Två kommentarer.
    1. Jag hoppas jag räknas som "andra rabiata feminister"...

    2. OMG! Vi hade Perfect Day på vårt bröllop! Också vår låt. Fin låt.

    Och ett tillägg. Du ÄR snäll, dessutom omtänksam och rolig. Sådetså.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja. Din son har klänningar/tunikor. Du är kvalificerad.

      Radera