tisdag 17 september 2013

Bästa bokcirkeln!

Vi har kommit igång med bokcirkeln och är redan inne på bok nummer tre, även om jag personligen såklart inte kommit igång än eftersom jag inte är mycket för att göra saker i tid. Just nu låter jag t.ex. bli att duscha och packa i ordning kläder inför morgondagens extraknäck – that's right, jag har skaffat ett second job. Hej arbetslinjen!

Med förra boken gick det väl… sådär. För att uttrycka mig diplomatiskt. Ingen hade läst ut boken och bara tre av oss hade möjlighet att komma på träffen. Och det kändes så jävla gött att det var ok. Så långt från skolan med sin himla obligatoriska närvaro och examinationsuppgifter och tentor och fan och hans moster.

Fifi har förresten också skrivit några ord om 'et. Vi är överens.

2 kommentarer:

  1. Men eller hur?! Kan inte tänka mig en bättre bokcirkel än en där en kan dyka upp utan att ha läst art boken och slipper skämmas! Förresten är den nya boken SÅ mycket lättare att komma in i och nu ser jag fram emot att lägga mig och läsa på kvällarna.

    Förresten igen, vad är det för jobb?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å, jag längtar efter att börja läsa den nu (trots min inledningsvis neggiga inställning)! Har reserverat den och hoppas att den kommer imorgon.

      Radera