onsdag 12 februari 2014

Nu är det väl ändå revolution på gång

En ska inte ropa hej osv. men det verkar nästan som att den lelle är på väg ut ur prinsessfasen. De nya feministiska förebilderna idolerna är nu istället Nour El Refai och Ylva Hällen. Lyckas jag bara introducera Kakan Hermansson, som jag själv upptäckt alldeles för sent i livet och nu har en väldig crush på, på ett bra sätt för henne så ska jag nog kunna slappna av en aning sen.

Förresten, speaking of disney-prinsessor så tycker jag att ni ska ta och lyssna på det här gamla avsnittet av Stil som bland annat handlar om Hedy Lamarr (1913–2000), inte bara verklighetens förlaga till Disneys tecknade Snövit och den första att simulera orgasm på film utan även uppfinnaren bakom frekvenshoppning som är den teknik som ligger till grund för vår nutida trådlösa kommunikation.

(Alltså, jag tycker egentligen att ni ska lyssna på alla avsnitt av Stil men ni kan ju börja med ovanstående.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar