torsdag 20 oktober 2011

Enough!

På tal om att lägga sig i så röt jag åt en man i affären idag. Han hade lackat ur på Faktum-försäljaren och en annan kille, som brukar stå utanför och spela dragspel, och när det blev gubbtjyvens tur att betala för sig lutade han sig fram mot tjejen som satt i kassan och erbjöd sig att läxa upp de där tiggarna. Kassörskan ville (fick?) inte ta ställning, vilket mannen tolkade som att det var fritt fram att ta med sig en extra plastpåse att trä över huvudet på packet.

I samma sekund som han med kassen i högsta hugg stegade fram till tidningskillen var jag också där, på ren instinkt, och samtidigt som jag med yviga gester och min djupaste stämma morrade något om att han skulle ge sig av illa kvickt hann jag ifatt mig själv och jag tänkte att det här kommer jag få fan för, tur att jag inte har hemulen med mig. Men till min stora förvåning lyckades jag skrämma bort stora karln.

Behöver jag nämna att jag var alldeles hög på adrenalin och skakis en lång stund efteråt?

9 kommentarer:

  1. Fy fan vilken otäck människa. Bra att du sa till. Heja dig!!

    SvaraRadera
  2. Civilkurage at its best! Man kan vara så nöjd dom gångerna man faktiskt tar det steget och inte bara tänkt att man ville. Så jävla bra helt enkelt!

    Har du förresten hört att jag och Elsie uteblir på söndag? En dunderförkyld mamma och ett barn med scharlakansfeber uppskattas väl sådär kan jag tänka mig... Jag gråter blod över att vi kommer äta korv med bröd för tredje dagen i rad när ni sitter och umgås över riktig kokkonst, men jag får skylla mig själv som de senaste veckorna skrutit om min låga VAB (3dagar på åtta månader) och mitt friska barn. In my face!

    SvaraRadera
  3. Shit vilken hjälte du är (och hjälp sicken läskig gubbe!)

    SvaraRadera
  4. Men heregud vilken jubelidiot till gubbe!

    SvaraRadera
  5. Å, ni är världens bästa hejarklack!

    Lina: Jag visste inte ens om att ni också skulle komma, men nu när jag vet är det såklart tråkigt att ni uteblir. Kan du inte berätta mer om scharlakansfeber?

    SvaraRadera