fredag 17 september 2010

Jaja, dra den om Rödluvan och fönsterputsningen också

Rätt vad det är när jag står i köket och multitaskar - planerar laxpudding, lyssnar på Spanarna och blänger på regnet utanför, alltihop på en gång, sån är jag - får jag syn på en höggravid kvinna i ett fönster på andra sidan gatan. Vad håller hon på med? Ska hon ta livet av sig och sitt ofödda barn? Nej, hon putsar fönster.
Good luck you crazy bitch, säger jag. Jag gissar att du är förstföderska och ännu lyckligt ovetande. Ifall dessa hemsnickrade metoder att sätta igång en förlossning faktiskt fungerade hade inga barn fötts så mycket som en sekund efter beräknat datum. Hälsar en som förvisso aldrig putsar fönster, vare sig det behövs eller inte, men som druckit litervis med hallonbladste, lyft tungt, knäskurat golv, tvättat köksluckor, promenerat i terräng, legat på soffan och ätit praliner... och så vidare, you get the point.

2 kommentarer:

  1. Glöm för 17 inte färdknäppen!
    Eller att gå uppför trappor.
    Eller att ta laxermedel.
    Eller att gå på picknick.
    Det gjorde jag timmarna innan Gus kom.
    Iofs kom han med akut kejsarsnitt så det kanske inte gills?

    SvaraRadera
  2. Nix, räknas inte. Rent sammanträffande att du fick värkar där och då. Om du lyckas med picknicktricket en gång till kan jag dock tänka mig att diskutera saken.

    SvaraRadera