tisdag 7 september 2010

Två år är verkligen en härlig ålder. Men...

De evighetslånga sessionerna innan vi kommer iväg om morgnarna hade jag klarat mig utan. I morse fick jag gå ut i trappan och sätta mig i väntan på att ungen skulle få på sig strumpor, tröja och skor. Räkna till tio litegrann.
En halvtimme senare än önskat trillade vi in på förskolan och där, i kapprummet, brast det. Min pedagogiska fasad rämnade totalt och jag tog tag i barnet och slet av henne skorna då hon inte visade några som helst tendenser att göra det själv. Lose-lose situation. Kränkt barn, mamma som känner sig som skitstövel och lik förbannat två missade bussar. Nya friska tag imorgon.

3 kommentarer:

  1. Om det hade varit FL hade jag kunnat skriva 'styrkekram'. Men det är det inte [tackolov] så jag hoppas att du förstår vad jag menar.

    /Ännu en morsa som är extra kass på vardagsmornar.

    SvaraRadera
  2. Åh, jag har aldrig fått en styrkekram tidigare! *rörd*

    SvaraRadera
  3. jag är i exakt samma situation, förutom att jag förmodligen blir opedagogisk bra mycket oftare än dig. hade jag kunnat med hade jag också skickat styrkekram ;)

    SvaraRadera