lördag 6 februari 2010

The price is right

Kattresan, Damernas detektivbyrå och Giraffens tårar, en rostfri skål (jag samlar på sådana), en gammal hederlig spiralvisp i metall, ett par Acnejeans (till pappa), ett par vinterstövlar i storlek 23 och en Bamsebody (till hemulen). Summa: 0 kr. Allt begagnat, men i mycket gott skick. Det kallar jag lördagsshopping det! I utbyte lämnade jag min gamla Nokia 6111. Den hittade ny ägare på mindre än en minut.

Dagens bästa:
1. Minen en pappa som besökte loppisen fick, när han insåg att alla prylar hans dotter plockat på sig var gratis.
2. Den spanskspråkiga familjen jag spanade in, som efter lite diskuterande och pekande testade ett riktigt wild card på fiket – varsin semla. De såg ut att gilla det.

3 kommentarer:

  1. fantastiskt! lördagstristess - be gone. Upptäckte alla dina bloggtips här bredvid. håhåh. Oscars tur att ta ebbe.

    SvaraRadera
  2. Härligt!
    Själv gick jag med i en bytes/bortskänkes/doneras-grupp på facebook häromdagen, och någon timme senare var vi ägare till en lära-gå-bil. Gratis är bäst!

    SvaraRadera
  3. Låter strålande, hela kalaset! Speciellt den modiga spanska familjen :)

    SvaraRadera