torsdag 25 mars 2010

Att vi är tio minuter sena varje morgon är säkert också till min fördel

Jag blir inte klok på om fröken bara ville småprata eller om hon rekade på uppdrag av socialen när hon påpekade att hemulen sover väldigt bra på förskolan i samma andetag som hon frågade om ungen vaknar av sig själv eller blir väckt på morgonen samt vilken tid vi nattar henne på kvällen.
Tills jag fått klarhet i det här tänker jag i vilket fall som helst bete mig autistiskt och/eller svara undvikande när någon av pedagogerna konverserar mig. Det gör nog susen för min trovärdighet som god och ansvarstagande förälder.

3 kommentarer:

  1. Men alltså detta har jag undrat mycket över, hur blir man sen till förskolan? Kommer ni mitt i frukosten eller någon annan aktivitet eller så då? Eller är jag dum i huvudet som tänker att pedagogerna blir gladare och gladare desto senare man är på morgonen och ju tidigare man är på eftermiddagen?

    SvaraRadera
  2. Man skulle ju kunna tro att om de fick så skulle de välja att krypa upp i soffan med en kopp kaffe framför att utöva pedagogik klockan sju på morgonen, men tydligen föredrar de att man kommer den tid man avtalat om.

    SvaraRadera