söndag 28 mars 2010

Här går en man som mist förståndet


Ok, de kala träden och den isgrå himlen kanske får det att kanske se ut att vara passande väder att bära overall i, men ni får ta mig på orden när jag säger att det är fel fel fel. Vid fototillfället var det närmare femton plusgrader och jag hade själv bara t-shirt och kofta på mig (och BH, trosor, byxor, strumpor och skor) utan att frysa det minsta. För övrigt är det lätt psykosvarning på att alls bära overall i vuxen ålder. Ungefär på samma nivå som att klippa pottfrisyr och raka av sig polisongerna. Är inte slädhundar, snöskotrar och/eller minst femton minusgrader med i ekvationen så är det jacka och möjligtvis täckbyxor som gäller. Förstått?

5 kommentarer:

  1. FEMTON PLUSGRADER? Åh herr-e-gud vad avundsjuk jag blir.
    Overall i vuxen ålder är okej vid långvarig utevistelse när temperaturen är under -20, när det körs skoter eller när man på annat sätt är extremt utsatt av väder och vind. Korrekt så.

    SvaraRadera
  2. 15 plus och inte en droppe snö!? Jag får flytta.. helt klart..

    SvaraRadera
  3. Tja! Nu har jag läst din blogg i en massa år och den är alltid lika underhållande. Läs min, läs min, läs min. Snälla.

    SvaraRadera
  4. Nästan femton var det, men det var tydligen en engångsföreteelse. Övriga dagar har det snarare hållit sig runt fem plus. Snön är dock borta, bortsett från de största högarna.

    SvaraRadera
  5. Bettan: Jag läser. Från och med... nu!

    SvaraRadera