lördag 20 mars 2010

Dansk öl får blidka finskt humör

Så fort hemulen är i säng ska jag ta på mig wifebeaterlinne och knäcka påskölen jag spontanshoppade igår. (Mmm... smörkola, bröd, humle och ljus sirap.) Det är jag fanimej värd som jag har slitit idag. Skruvat i en vad som snarare liknar ett skämt än en arbetsställning. På balkongen. I på tok för tunna kläder. När vi är klara ska eländet bli någon form av nätkonstruktion som hindrar katterna (that's right, vi har gått och blivit med djur mitt i alltihop) från att rymma/ramla när de är ute och gottar sig i vårsolen.
Men nu går jag händelserna i förväg, det började ju med att vi skulle iväg och inhandla byggmaterial. Då är man glad att man är vit medelklass och har bil. Mindre glad är man över att någon pundare varit och försökt bryta sig in i den. Antagligen har någon form av elektronik eller annan modern skit fått sig en törn. Batteriet var i vilket fall som helst urladdat, vilket resulterade i att jag fick putta igång det gamla skrället. Yay!
Men annars har det varit en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar