måndag 18 oktober 2010

Asså, kan ni småbarnsföräldrar prata om något annat än bajs eller?!

Hemulbarnet har inte lagt en kabel sedan i fredags. Jag gillar inte att prata över huvudet på henne (när hon står bredvid alltså, här på bloggen är det en helt annan sak såklart), så jag sa så diskret jag kunde till inte-min-favoritfröken-men-ungen-gillar-henne-tydligen att det vore bra om de kunde hålla koll på om hon gör nummer två idag och meddela pappan i eftermiddag. Inte ett så avancerat uppdrag tyckte jag. Fröken höll inte med. Hon vände sig istället till barnet och sa med myndig stämma att idag måste du bajsa.
Och så undrar folk varför så många barn har issues med toalettbesök.

4 kommentarer:

  1. oh jag och oscar var med om en så himla jobbig grej i en lekpark, på gränsen till vad vi klarade av utan att sparka någon i skrevet fast vi kanske borde. några fröknar som högt och argt diskuterade föräldrar inför samtliga ungar i sandlådan i flera åldrar, och med barnen. det var så dåligt. vi funderar starkt på att ringa till malmöstad och ryta ifrån lite. ska bara luska ut vilket dagis det är. skulle frågat där och då..ångrar. jaja, på tal om..inte riktigt..men nästan.
    Jennie

    SvaraRadera
  2. Haha.

    Jag pratar om det ändå.

    Lycka till med "kabeln"!

    SvaraRadera
  3. MIn nya länkadress

    http://writtenbyalex.blogspot.com/

    Hoppas du hittar.

    Hej hej

    SvaraRadera
  4. Jennie: Varje gång sånt här, eller sånt där, händer vill jag bara säga upp mig och vara hemma med min unge på heltid.

    SvaraRadera