tisdag 19 oktober 2010

Never trust a colleague

Kristall är ju alltid uppskattat, sa tanterna på mammas jobb när min morbror skulle till att fylla fyrtio och hon drabbats total presentblackout. Ja, kristall är en utmärkt gåva till den som bor på Nillas väg* och inte har något annat att fylla bokhyllan med, men till en mentalt frisk lillebror i sina bästa år?
Jag minns inte vad han fick till slut och jag vet inte vad hemulfadern ska föräras med på söndag då han går och blir trettio, men jag kan tala om att han varken kommer få ett presentkort på kläder eller en flanellskjorta, vilka var mina kollegors allra bästaste tips.



* Nillas väg är det lite ruffa området i min uppväxtstad.

6 kommentarer:

  1. Gillar inte din make whisky precis som min?

    Jag rekommenderar i sådana fall Bowmores provsmakningsbox med en 12, 15 och 18 åring i.
    Min man blev jätteglad för sin. Min pappa blev även han mycket glad när han fick en likadan.

    Bra present!

    Och hälsa grattis från hela vår familj!

    SvaraRadera
  2. en fin restaurangmiddag! alltid kul att vara lite lyxig ibland!

    SvaraRadera
  3. Ett kuponghäfte med "one hour of Joey-love". Fast Jonna-love kanske är bättre?

    SvaraRadera
  4. Nu ska jag dissa alla era förslag i tur och ordning.

    Icka: Nej, han är inte särskilt förtjust i whisky.

    Mikkan: Jättebra idé. Om vi hade haft någonstans att göra av Hrönn under tiden.

    Bettan: Låter jobbigt.

    SvaraRadera
  5. Tråkig man du har.... Öl då?
    Min man gillar öl mycket och köper obskyra sorter som ibland hälls ut i vasken och ibland hmm:as det gillande.

    SvaraRadera
  6. It's taken care of. En lagom gubbig present blev det.

    SvaraRadera