lördag 16 oktober 2010

Det sociala arvet

Jag förstår dig mycket väl vad du känner för att ha med mig att göra.Lika lite som jag ville ha med min far att göra när han var full och äcklig vill du ha med mig att göra när jag är påtänd äcklig och pladdrig.Jag har ransakat mig själv och insett hur mycket fel jag har gjort under årens lopp.DET ÄR ENORMT MYCKET MISSTAG JAG GJORT TACK VARE MITT MISSBRUK.JAG ÖNSKAR ATT VI KAN ÖPPNA VÅRA RELATIONER IGEN OCH JAG LOVAR DU SKALL INTE BLI BESVIKEN .många kramar och tankar från mig till Dig.pappa

Det är ju så hjärtat blöder, om det inte vore för att jag visste att avsändaren är en man som aldrig gör något för någon annans vinning än sin egen. Då är en dotter bra att ha. En lintott är fan the shit man behöver någon som bär väskan genom tullen eller en hyrestrea betald av socialen. Men liten blir stor och inser att blodsband inte är synonymt med tacksamhetsskuld.

4 kommentarer:

  1. Amen. Det skriver jag under på med stora feta bokstäver, blod är inte tjockare än vatten. Har en far som tror att han kan bete sig hur som helst för "i en familj förlåter man alltid varandra".

    SvaraRadera
  2. Visst är det konstigt att det bara är åt ena hållet det ska behövas tas hänsyn och förstås.

    SvaraRadera
  3. Jag har också en pappa som inte alltid uppfört sig så bra, men inga missbruk tack och lov. Bara feghet. Jag har valt att hålla kontakten, men det är absolut ingen plikt utan något man måste få avgöra själv.

    SvaraRadera
  4. tänker på den hängde jultomten... :P

    jag hade ignorerat till max!

    SvaraRadera