tisdag 19 juli 2011

Hello mr. Dvärgbandmask

Mitt största i-landsproblem just nu är att jag inte vet hur jag ska orka gå ut och plocka resten av blåbären bakom huset. Helst ska det vara klart innan Morden i Midsomer börjar. Vilket ger mig ungefär... tio minuter. Det skulle lätt gå att få ihop fem liter* och jag är för snål för att låta duvorna kalasa upp dem, ändå tar det emot. Körsbären däremot kan de få ta. Orken att klättra runt i en trädkrona såhär på kvällskvisten tänker jag inte ens försöka uppbåda.
 
*Källa: mitt ökänt dåliga ögonmått.

2 kommentarer:

  1. Visst är det jobbigt, att man bara måste gå ut och skörda... själv kämpar jag med hallonsnåren.

    SvaraRadera
  2. Hallonen vill jag inte ens tänka på just nu. Fast å andra sidan är hallonplockning rena avkopplingen jämfört med vad jag just utsatte mig för där i slänten.

    SvaraRadera