onsdag 20 juli 2011

Staycation

I våras pratade vi om att åka till Berlin eller Köpenhamn på semestern. Ju närmare de magiska veckorna vi kommit desto mindre storslagna har dock planerna blivit. Tydligen är varesig planeringsförmåga eller sparsamhet våra främsta personlighetsdrag. Men vet ni vad? Det stör mig inte det minsta.
Hemester är ju the shit! Man får samma mat och det pratas samma språk som på svenskcharterorterna. Det kanske inte är billigare än Ullared, men har man inte slängt ut x antal tusen på flyg och boende så jämnar det ut sig rätt snabbt. Och det finns hur mycket som helst att se och göra utan att det måste innebära en massa logistik.
Det är inte sista gången den här familjen semestrar på hemmaplan.

5 kommentarer:

  1. Hemester is da bomb, yo.
    (fin bild)

    SvaraRadera
  2. Tja! Det är jag. Bor man som ni gör så finns det ju väldigt många fina ställen man kan göra dagsutflykter till. Varberg t.ex. Kanske ta en fika med nån gammal kompis. Eller Bohuslän som är hur fint som helst hela vägen. Vi bor bra här på kusten.

    SvaraRadera
  3. Det där låter förträffligt tycker jag! All denna semesterhets går mig på nerverna, det är ju skönt att vara hemma!

    SvaraRadera
  4. audhumble: Tack :)

    Elizabeth: Det skulle man ju kunna göra. Nästa vecka börjar dock pappan jobba, vilket eventuellt innebär att jag inte har bil. Och tåg till Varberg känns inte jätteprisvärt. Annars är gamla vänner hjärtligt välkomna hit också.

    Fifi: Visst är det?! Det ska bli min nya grej. Har iofs inte varit på flygavstånd från Sverige på över femton år, så det här är ju inte precis någon drastisk förändring i våra resvanor. Är man man typen som åker till Thailand två gånger om året kanske idén om hemester verkar helt flippad.

    SvaraRadera
  5. Har läst ikapp lite på bloggen och ... Myser!
    Skönt med kravfritt och logistik befriat! Det är vår visa året om. Dessutom har jag det stora nöjet att semestra 4 av veckans 7 dagr, ensam med barnen då maken är egen och inte har råd att semestra :(

    Blåbär ja, det tar på krafterna, men oj va gott med egna ist för frysta! Såklart!

    Gillar multitasking ;).. Själv är jag så klonad ibland så jag vet inte vad jag sysslar med, ha ha!

    :)/ Jeanette

    SvaraRadera