tisdag 19 juli 2011

Let me rephrase

Två timmar, ett missat avsnitt av Morden, ett par vinröda nävar och ett ryggskott senare har jag fått ihop en liter prima blåbär. En liter. Jag var bombsäker på att det var minst två, men ännu en gång svek mig mitt ögonmått. Jag står dock fast vid att det finns mängder, åtminstone tre gånger så mycket, kvar att plocka – men det där om att det skulle gå "lätt" tar jag tillbaka. Det var tidsödande, karaktärsdanande och slitsamt. Dessutom bjöds det på gratis KBT-terapi för spindelrädda. Tjoho! Eventuellt fick jag också borrelia och/eller TBE.

4 kommentarer:

  1. Det tar helt sjukt lång tid att plocka en vettig mängd blåbär! Jag och Knappen har försökt i en vecka och varje dag dör jag innan korgen ens är halvfull.

    SvaraRadera
  2. Tack för moraliskt stöd!

    SvaraRadera
  3. Jag plockade blåbär en gång förra sommaren. Höll på i timmar, fick tusen myggbett, men futtigt lite blåbär. Höjden av ineffektiva bär!

    SvaraRadera
  4. Jag märker att det här är ett problem det talas alldeles för lite om. Tack för att ni delar med er!

    SvaraRadera