söndag 5 februari 2012

Fånigt

iPhone är kul, men inget vidare att blogga ifrån. Hittills har jag testat det gamla via mail-knepet och Bloggers egen app. Tyvärr blir jag i båda fallen tvungen att välja om jag vill blogga bild eller text. Båda går icke. (Om jag inte vill ha bilderna nedanför texten och/eller i gigantiskt format så att de fortsätter ut i listen till höger.)

Problemet skulle också kunna vara att jag är vrång och vägrar fatta hur jag ska bära mig åt. Någon som har lättförståeliga tips att komma med?

7 kommentarer:

  1. Jag använder appen bloggerplus, den är hur bra som helst. Där kan man ställa in storlek på bilderna, ordna med text & bild som man vill osv. Kostar 15 kr tror jag men värt det!

    SvaraRadera
  2. Jag använder också blogger+.
    Det är en mycket bra investering!

    SvaraRadera
  3. Säger som de andra, Blogger+!

    SvaraRadera
  4. Ni verkar eniga, jag får kolla upp den!

    SvaraRadera
  5. Lisa: Haha, ja, det framstår ju naturligtvis som det smidigaste, men jag brukar vanligtvis blogga ganska mycket från mobilen. Från min gamla Nokia funkade det finfint att skriva inlägg och posta som mail och det gjorde jag ofta på väg till eller från jobbet (åker kollektivt, ingen anledning att försöka få mitt körkort indraget). Nu när jag inte har haft den möjligheten på ett tag har, som ni kanske märkt, frekvensen på nya inlägg sjunkit kraftigt.

    SvaraRadera
  6. Aha, ja då måste du ju få ordning på mobilbloggandet så att vi får fler inlägg! Som en som hittills står utanför smartphonevärlden låter allt det här rätt obegripligt.

    SvaraRadera