torsdag 17 februari 2011

Jag också, jag också!

Skor: Ärligt talat, jag har ingen aning om hur många par skor jag äger, ett tjugotal kanske, men inga som någonsin passar när jag ska göra mig till.
Sneakers: Jag gifte mig i ett par gröna Converse. Need I say more?
Jeans: För tillfället äger jag fyra par. Esprit, Dr Denim, Fuzzy och Lindex. Inget fancy med andra ord. Förr var det bara Levi's som gällde. Sen blev jag glad och trind.
T-shirts: Mina crazy t-shirt-days är till ända, det är inte min stil längre helt enkelt. Tyvärr, för det finns ju en hel värld med tuffa t-shirts där ute. Om jag får klippa lite i dem går det dock bättre.
Underkläder: Köper allt som oftast samma sorts trosor. Trepack svarta i bomull och utan krusiduller. När det gäller BH:ar är jag hopplös. Någon gång ska jag gå till en snordyr boutique och ba beam me up Scotty!
Väskor: Man kan aldrig ha för många.
Plånbok: Skämsplånboken.
Solglasögon: Jag klär extremt illa i de allra flesta glasögon, de lockar alla fram en oväntad miss piggy-look, men jag äger ett par solglasögon som jag trivs i. Första och enda någonsin, inköpta på Indiska. Tyvärr ligger de bara i bilen och skräpar och blir aldrig använda. I år kanske jag ska överraska och ha dem på mig på stranden eller på någon otrendig uteservering.
Klocka: Urmakare måste vara ett yrke på utdöende.
Smycken: Ju större och färggladare desto bättre.
Teve: Det hänger någon form av platt Philips-apparat på väggen. Jag tittar inte på den jätteofta, alla mina favoritprogram går klockan åtta (=läggdags) så jag får se dem på datorn i efterhand.
Mobiltelefon: Nokia 5800. Rekommenderas.
Dator: En iBook G4 och en MacBook Pro.
Smink: Mascara och kajal vid tillfällen då jag dricker alkohol i dämpad belysning, kanske även krämpuder om någon gifter sig eller fyller jämnt.
Ansiktskräm: Hemulens Weleda body lotion.
Lotion: Body Shops kroppssmör, Love etc.
Deodorant: Weledas citrusdeodorant, tack för tipset Alex!
Tandkräm: Endast Sensodyne Vital är gott nog.
Schampoo/balsam: Edge Rejuvenation schampoo och emellanåt Nexxus Phyto Organics Babassu balsam.
Tvål: Lactacyd i duschen, Laban & Labolina vid handfatet.
Parfym: Couture Couture från Juicy Couture. Mycket couture blir det.
Mineralvatten: Hemmabubblat kranvatten.
Vin: Så här på rak arm Boulder Bank eller i Castei.
Drink: Jag gillade när man kunde köpa romdrink i hink på Kontiki förr om åren, och allt som serverades på Lokal när vi brukade hänga där, både med och utan alkohol, var fantastiskt gott.  Nuförtiden blir det extremt sällan drinkar och i så fall sträcker sig fantasin inte längre än till mojito.
Bröd: Nybakta frukostscones med mycket kummin, och så lite apelsin- och flädermarmelad på det så känns inget omöjligt sen.
Mat: Jag är i ett flow där det mesta jag lagar blir förstklassigt. Men ska jag välja något så tycks jag ha en böjelse för tomatbaserade såser.
Glass: Ben & Jerrys Strawberry Cheesecake eller Chocolate Fudge Brownie.  Och på mitt slutprov gjorde jag en ingefäraglass som min konditorilärare var lyrisk över. Måste köpa glassmaskin, måste bygga ut köket.
Godis: Hjúplakkrís.
Säng: I ungdomligt oförstånd bestämde vi oss för att en 140 cm smal futon/bäddsoffa var ett bättre alternativ än en riktig säng. Fy fan. Som att sova på en bäddmadrass direkt på en lastpall ungefär.
Lakan: Vanliga hederliga bomullslakan. Fast i smyg drömmer jag om bäck och bölja för hela slanten.
Frisörsalong: Klipplust på Köpmansgatan.
Dagstidning: Ingen. Jag efterlyser en vettig morgontidning som erbjuder helgprenumeration.
Magasin: Gourmet och Språk.

4 kommentarer:

  1. "Nybakta frukostscones med mycket kummin, och så lite apelsin- och flädermarmelad på det så känns inget omöjligt sen."
    Det är annat än min micrade havregrynsgröt det! Har du ett recept på scones att bjuda på? och kanske ett märke på marmelad?
    helgfrukost är på ingång och detta skulle förgylla denna heliga stund till något magiskt det är jag säker på.

    SvaraRadera
  2. Jag gifte mig i vita Converse. :)

    SvaraRadera