söndag 10 januari 2010

Extremely slow makeover

För sju och ett halvt år sedan fick jag efter år av kringflackande mitt första hett efterlängtade förstahandskontrakt. En tvåa på 64,5 kvadrat som svalde betydligt mer prylar än den möblerade 18 m² lilla andrahandsettan jag lämnade. Några vändor på Ebbes Hörna senare – problem solved. Den skabbiga sammetsklädseln på köksstolarna behövdes förstås bytas, men det gör man ju på ett kick. Jo, hejsan. Det visade sig vara lättare gjort att skaffa man, barn och ny lägenhet än att få tummen ur och tjacka tyg och häftpistol till det där lilla heminredningsprojektet. Men plötsligt händer det. Till mellanmålet i eftermiddags provsatts "mammas nya stolar" under andakt.

Tilldragelsen krävde naturligtvis att jag bakade en omgång hallongrottor att fira med. Det vore ju hemskt om man skulle råka rasa i vikt över helgen.

5 kommentarer:

  1. Risk för viktras skall med alla medel förhindras. Just hallongrottor är ett mycket bra medel för detta har jag hört.

    Fina stolar!

    SvaraRadera
  2. Ja, kroppen kan försöka kämpa emot bäst den vill när man trycker i sig 200 g smör, det kommer sätta sig ändå.

    SvaraRadera
  3. prata & prata..din har säkert börjat uppföra sig istället, det är inte illa pinkat det! Evil Ebbe kallas vi vår här hemma. eller envise ebbe...eller..eggfisen ebbe. dom dagar han är kass i magen. haha.

    nää suck under all kritik dåliga skämt. Trött.

    SvaraRadera
  4. Fint!!
    Har precis sytt gardiner för att piffa upp sjukt tråkigt skötbord. Kan vara första gången jag faktiskt genomför en ambitiös gör-det-själv-idé på en gång. Det är som sagt lättare att skaffa familj ibland.

    SvaraRadera
  5. Jennie: Uppföra sig... Jag vet inte riktigt vad det innebär.

    Sofia: Ett skötbord med gardiner låter som något utöver det vanliga.

    SvaraRadera