torsdag 28 januari 2010

Kvinnans plats är i köket

Nog för att jag är fantastiskt trevlig och käck på alla sätt och vis, men kan det verkligen vara den enda förklaringen till att folk prompt ska hålla på och hänga i köket hela tiden? Och med "folk" menar jag mina kvinnliga kollegor. De få män (eller snarare pojkspolingar) som jobbar på min arbetsplats verkar nämligen inte alls känna samma trängande behov av att "hjälpa till" utan flockas hellre i soffgruppen framför TV:n.
Så fort en praktikant eller ny medarbetare lämnas utan uppsikt, om så bara för två sekunder, så kan man ge sig fan på att hon dyker upp plockandes i just det jag håller på med för tillfället. Hur många personer kan det krävas för att tömma/fylla/starta en diskmaskin liksom? Det finns alltid tusen andra saker att göra om man känner sig sysslolös. Kan man inte tänka ut något på egen hand så är mitt bästa tips: Umgås med någon av de gamla.

1 kommentar:

  1. Jag upphör heller aldrig att förvånas över detta fenomen. Måste vara typiskt vården.
    Börjar man sortera tvätt och lägga ut på rummen kan man ge sig fan på att få hjälp inom 3 minuter. Underligt.

    SvaraRadera