måndag 25 januari 2010

Jag ♥ småhandla dyrt


250 gram plommon för 49.90?! Vad betingar detta pris? Är de späckade med knark? När jag såg vad jag just betalat för de skrynkliga asen var jag bra nära att vända om och tvinga kassörskan att köpa tillbaks dem. Men eftersom klockan var hundra och jag hade en hungrig familj som satt hemma och väntade, plus kanske lite för att jag är en mes, gjorde jag istället en mental notering om att aldrig mer handla på motherfucking dyrjävla-Konsum Avenyn börja kolla priserna lite noggrannare nästa gång jag handlar på Konsum Avenyn. Jävla affär! Sluta vara så inbjudande och trevlig att handla i att man får för sig att det är värt 475,15 kr för några sketna måndagsinköp.

2 kommentarer:

  1. Måste nog skriva ett eget gnällinlägg om när man betalar för mycket i affären.

    Men. Vart är skumtomtarna och andra onyttigheter?

    SvaraRadera
  2. Well, inte mindre än två feta ostar finns ju med på kvittot. Men nu när du säger det... Hm.

    SvaraRadera