måndag 6 december 2010

Day 28 – Something that you miss

Förutom det gamla vanliga – pengar på banken, meningsfull sysselsättning, mamma – så saknar jag t i d. Den där tiden man inte visste att man hade before kid. Jag tänker ofta på hur sjukt effektiv jag hade kunnat vara alla de där åren jag lagt på... ja, jag vet inte vad. Istället för att kolla på day time tv, tristess-prata i telefon och kedjeröka hade jag kunnat skaffa backslick, starta företag och tjäna min första miljon innan 25. Om jag nu hade haft den ambitionen.

2 kommentarer:

  1. Jag fattar inte heller vad jag gjorde innan egentligen. Drällde mest. Herre gud vad jag hade njutit av sån tid nu. Men å andra sidan har jag blivit ett under av effektivitet: laga mat, baka, snyta en unge, duscha den andra, sminka mig och äta samtidigt. Det kunde jag inte innan. Men sen igen. Då behövde jag inte kunna det.

    SvaraRadera