onsdag 8 december 2010

Och jag skulle nog välja ett annat tillbehör till oxfilén

Vi har nog lite olika förväntningar på föräldraskap och barn, Katrin Zytomierska och jag. Jag har förvisso också svårt att föreställa mig att jag fortfarande kommer amma när min unge är tolv år, men vem vet? För två år sedan trodde jag att min gräns gick vid att amma en tvååring, idag tänker jag mig att jag slutar senast när hon är fyra och om ytterligare två år kanske jag tycker det känns rimligt att fortsätta tills hon börjar skolan. Däremot är jag övertygad om att jag aldrig kommer tycka att det är ok att mitt barn varesig röker vid tolv års ålder eller fimpar i potatismoset.

För övrigt ammade Stina Ekblad bara i sex eller sju år.

3 kommentarer:

  1. Hahaha! Helt underbart!

    SvaraRadera
  2. jag funderar över hur du tror Hrönns omgivning reagerar på att hon fortfarande ammar, dvs. hennes kompisar?

    jag har ju bara sett folk på outsiders eller andra obskyra dokumentärer som ammar sina barn så länge, så undrar lite över hur du vill att Hrönn skall uppfattas, eftersom amning i västvärlden efter att barnet kan stå oftast är = freakshow!

    :)

    SvaraRadera
  3. Hittills har de inte reagerat nämnvärt, det är mest vuxna som bryr sig. Barn (i Hrönns ålder) har ju inte så fasta ramar för hur verkligheten ska se ut ännu, det är liksom ok att folk ammar eller leviterar lite hur som helst. Men jag ammar henne inte på förskolan eller i liknande sammanhang, för att hon ska slippa eventuell stigmatisering från folk hon ska umgås med även fortsättningsvis.

    SvaraRadera