söndag 19 december 2010

Reaktionstid: 9 dagar

Miss Muffin har förärat mig en award och jag har lagrat den väl i över en vecka. Men nu så. Det hele går ut på att man ska berätta sju mer eller mindre intressanta fakta om sig själv

1. Mitt senaste resultat på högskoleprovet var 1.7. Det är förvisso inget rättvist mått på vare sig allmänbildning eller intelligens, och jag hoppade ju faktiskt av tyskan i högstadiet, men...
2. Först nyligen, typ för mindre än en vecka sedan, fattade jag att Arnold kanske inte heter Schwarze-negger utan Schwartzen-egger i efternamn.
3. Om inte min man hade lagt in sitt veto hade jag förmodligen haft ett tvåsiffrigt antal katter.
4. Jag är inte kräsen. Jag äter det som bjuds och tycker om det allra mesta, bara det är vällagat. Kaviar, den sörja vi i Sverige kallar kaviar och blandar med banan och färskost och allsköns bråte alltså, utgör dock ett undantag. Jag anser det inte vara människoföda. Tyvärr håller min familj inte med mig i den frågan.
5. Tills för bara några år sedan fanns det ett till livsmedel jag hade väldigt svårt för: senap. Idag kan jag inte få nog. Jag vet inte exakt när det hände eller varför. Men jag vet att mina smakpreferenser inte kommer genomgå samma förvandling när det kommer till den förhatliga kaviaren. Nej, det kommer bara inte hända.
6. Jag använder smink vid kanske ett tiotal tillfällen per år, tvättar ytterst sällan ansiktet med något annat än vatten och har aldrig noppat ögonbrynen. Det är inget statement utan något som bara blivit så.
7. De kvällar det är jag som har hand om nattningen sker den i hundra procent av fallen medelst amning. Bröstet är den lata mammans bästa vän.
 
och skicka vidare till sju bloggare man tycker har förtjänat det.

1. Burgschki
2. Josefine
3. Icka
4. LillaGrå
5. Martina
6. Sagogrynet
7. Tätortstimotej

8 kommentarer:

  1. Det där med Arnold. Där sa du nåt.

    SvaraRadera
  2. En potentiell kattkärring alltså. Många tycker det är dåligt själv vet jag inte. Jag skulle kunna vara i riskzonen jag med. Där jag växte upp fanns det en stooor villa, där bodde 3 systrar och en djävla massa katter. Kattkärringarna. Alla visste vilka dessa damer var.

    SvaraRadera
  3. Sofia: Jag är alltså inte den enda som undrat.

    J: Jag hörde ett intressant avsnitt av Stil i p1, det handlade egentligen om kattinfluenser i modevärlden, men man fick på köpet en reflektion över katter, kvinnor och djävulen vs. män, hundar och kontrollbehov. Har jag nämnt att jag älskar p1?

    SvaraRadera
  4. Jag har hört killar säga att man aldrig ska dejta en singeltjej med katt. Sånna tjejer är wierd. Och en ensamstående kille med katt, det kan inte bli mer fel. Tydligen.

    P1 är bra.

    SvaraRadera
  5. Skulle också kunna bli en djursamlare. Och Arnolds efternamn har jag mest tyckt varit lustigt men inte reflekterat över mer ingående, men tack för att du gjort det! :) Och tack för utmaningen!

    SvaraRadera
  6. Oj, Tack! <3
    Jag ska försöka få ihop något i det närmaste. :D

    SvaraRadera