torsdag 19 november 2009

Är det rättvisemärkt?

– Mamma ska gå på möte med kommunisterna ikväll. Kan du säga kommunist?
– Ssst.


Det är alltid trevligt att komma ut och lufta sig lite. Uppslutningen var såklart gubbig, som den alltid är om gruppen som samlas gör det för att diskutera något annat än blöjbyten, scrapbooking eller tupperware-produkter, men stämningen var trevlig, den inbjudne talaren inspirerande och fikat gott. Jag var sugen på att räcka upp handen och skoja till det med att fråga om kaffet var rättvisemärkt, men av rädsla för att få en egen akt i Stasis register valde jag att låta kanelkransen tysta mun.

Sammanfattningsvis: På en skala från ett till tio, där ett är mycket mer negativt inställd än tidigare och tio mycket mer positivt inställd än tidigare, ger jag Kommunistiska Partiet en sjua. I kommunalvalet that is. Kanske i landstingsvalet också om de har tur.

Bonus: Innan jag gick gissade Oliver på att en viss annan mamma också skulle vara där. Det var hon och hon verkade vara medlem också. Snyggt iakttaget, henne hade jag aldrig kommit på tanken att gissa på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar