fredag 13 november 2009

The festive season

På väg hem från jobbet slank jag in på Hemköp och tjackade en låda Juleskum. That's right folks, en hel låda, ca 120 bitar eller 720 gram socker, glukos-fruktos-sirap, gelatin, ospecificerad vegetabilisk olja, karnaubavax, citronsyra, någon form av arom och karmin för att vara mer exakt. Oh, jolly good.

Efter åtta bitar mådde jag illa, någonstans efter tolv bitar tappade jag räkningen, vid ett tillfälle var jag tvungen att gömma lådan under Pettson får julbesök i ett fåfängt försök att hejda mig själv från att komma upp i dödlig dos. För tillfället har jag lite ont i hjärttrakten. Oklart om det beror på att skummet trängt ihop alla vitala organ eller om det är sockret som orsakat någon form av arytmi eller liknande. När jag tänker på det är ju överdos vid 27 faktiskt ett klassiskt tema. Jag undrar hur min t-shirt hade sett ut.

4 kommentarer:

  1. Jag tryckte istället i mig en kaka Marabous nya Raspberry Yoghurt-choklad till kvällens tv-seriemaraton. Den var faktiskt helt ok.

    SvaraRadera
  2. När du väl har testat Juleskummet kommer du aldrig vilja ha något annat.

    SvaraRadera
  3. T-shirten: Förmodligen något med "en låda juleskum - det var det värt".

    Vet du vart man kan få tag på en (eller flera) såna t-shirts? Vill ha jim, vill ha kurt...

    SvaraRadera
  4. Sidan har tydligen inte uppdaterats på över ett år, men om du har tur kanske det går att börja nysta härifån.

    SvaraRadera