tisdag 18 januari 2011

Ibland är en stång bara en stång

Angående gårdagens artikel i Metro, om barn som "studerar strippdans". Det finns de som inte tycker att flickor ska få rida eller cykla eller äta bananer heller. Man kan associera allt med sex. Om man vill. Eller så kan man låta bli att tycka att det är flickor och kvinnor som hela tiden ska anpassa sig för att inte väcka mäns (okontrollerbara?) lustar.
När ska förresten brandmännen lära sig att gå ordentligt i trappor och sluta hålla på och åma sig ner för stänger varje gång det börjar brinna någonstans?

5 kommentarer:

  1. Jasså, gått och blivit antifeminist på äldre dagar eller? :P

    Nä, jag håller med, vad är problemet att man använder en stång som träningsredskap? Skittöntigt!

    SvaraRadera
  2. Håller med dig! man kan ju fan sexualisera allt. Eller så väljer man att inte göra det.

    SvaraRadera
  3. http://www.youtube.com/watch?v=ho0WfS8opaI

    SvaraRadera
  4. Anonym: Jag antar att jag borde bli imponerad av deras styrks och smidighet, men allt jag kan tänka på är att jag vill stoppa pengar i deras kalsonger :)

    SvaraRadera