måndag 3 januari 2011

LillaGrå utmanar. Jag tackar och tar emot.

Jag har för mig att jag gjort den här förut. Minus hårdrockarpunkten. Men jag är inte den som är den.

3 tv-program jag kollar på
På spåret
True Blood (om bara nya säsongen kunde börja någon gång)
Kinas mat

3 saker jag har gjort idag
Börjat på nytt jobb
Gått igenom två fulla pärmar med recept i jakt på något användbart
Pratat med min mormor

3 saker jag längtar efter
Dagsljus
Lästid
Tjejöl

3 saker på min önskelista
Mandolin (köksredskapet, inte musikinstrumentet)
Nytt sovrum
Välsittande hela jeans

3 saker att hata
Vinterkräksjuka
Quick-fix-barnuppfostran
Margarin

3 måsten för en hårdrockare
Vinyl-spelare
Udda husdjur
Balsam

Jag vill skicka vidare utmaningen till
alla som inte redan gjort den (jättetråkigt, jag vet, men jag har plågat er med så många utmaningar på sista tiden att jag inte vågar peka ut någon den här gången)

Ps. Att komma på saker att hata var det svåraste. Det gläder mig.

7 kommentarer:

  1. Min kompis beställde en mandolin (köksredskapet) på nätet och fick hem en cybal (instrumentet). Det är typ det roligaste jag varit med om.

    SvaraRadera
  2. jag väntar också på fortsättningen av trueblood! men väntan känns lång..

    Hur gick första jobbdagen på nya kneget?

    jag längtar massor efter öl. ööööl. mums. jag vet att det är ganska avlägset långt bort, men oh så gott det ska bli den där vackra dagen.

    jag läste någon gång för ett tag sedan någonstans en artikel om barnmisshandel och hur gruppen yngre akademiker är den grupp som ökar när det kommer till att misshandla barn på ett eller annat sätt, en teori bakom detta var alla nanny program och lösningar som att leda barn i armar in i hörs osv. att folk har tagit tvprogrammen för långt in i sin vardag. nu har jag ingen källa för detta, men någonstans där slutade jag att ens slökolla på nannyakuten.

    god fortsättning!

    SvaraRadera
  3. Tjejöl ja. Fy fan vad dåliga mina kompisar är på det. De vill helst bara gå och ta ett glas vin.

    SvaraRadera
  4. Jag var tvungen googla på mandolin och nu vill jag också ha en sån. Fast jag fick dock ordentliga tvångstankar om att hyvla av mig fingertopparna...

    Blir också sugen på tjejöl. Om jag inte hade bott en miljon mil ifrån så hade man ju kunnat ta en (eller två) ihop! :)

    SvaraRadera
  5. Den där Jenny: Vilket företag har så brett sortiment att de har möjlighet att begå det misstaget?!

    Jennie: Första dagen var förvirrande men så jäkla mycket bättre än åtminstone senaste året på gamla jobbet.
    Men det finns ju en uppsjö goda alkoholfria öl nuförtiden! Kom förbi så bjuder jag :) Så kan vi passa på att prata barnmisshandel och unga akademiker och metoder och...

    Miss Muffin: Rover? Imorgon (onsdag)? 18:00?

    LillaGrå: Det finns ett tillbehör som man sticker fast det som ska skivas på så att man slipper hyvla av fingrarna.
    Hör av dig när du har vägarna förbi så kan vi svinga en bägare :)

    SvaraRadera
  6. Ja det hade jag gärna gjort men jag har bokat och köpt biobiljetter. En annan gång? *nervös*

    SvaraRadera