fredag 14 januari 2011

Näringsförbud

Jag tjackade en schysst sejfilé i fiskbilen på väg hem från jobbet igår, och eftersom jag var hemma före resten av familjen så passade jag på att sätta igång och koka en fond på en stor låda kräftskal som legat i frysen och varit i vägen sedan augusti. Och vad fick jag för det? Spott, spe, otack och kommentarer som "det gör du aldrig om", "jag kommer kräkas" och "sånt gör man bara där det finns ett dragskåp" haglade när resten av klanen klev in genom dörren.

När fiskgrytan med vitt vin och grädde stod på bordet en stund senare gick det dock plötsligt bra att vistas i köket.

1 kommentar:

  1. Det var i otacksammaste laget!

    När jag läser födelseannonserna blir jag alltid påmind om vilka namn som aldrig kommer att bli aktuella här, som de du nämnde och Kevin och Cassandra. Man vill ju ge sin unge en bra och rättvis start i livet...

    SvaraRadera