lördag 8 januari 2011

Föräldraskap när det är som bäst

Pappan hjälpte en kollega att flytta i förmiddags. Jag och hemulen gjorde mest ingenting under tiden. Eller, så här var det: jag hade faktiskt ambitioner. Jag föreslog att vi kunde gå på MyDog på mässan, eller om hon hellre ville vara hemma så kunde vi diska lite och sen baka en kaka. Kanske en med glasyr, som blir nästan som en tårta. Ungen däremot hade bara en önskan, kolla på Pippi, och hon var inte beredd att förhandla. Ok då.
So far so good. Men sen blev det glass till mellanmål och uppvärmd pizza till lunch. Och hämt-kina till middag om en stund.
Men imorgon tar vi nya friska tag. Om inte socialen redan varit här och hämtat ungen då.

3 kommentarer:

  1. jag älskar latdagar! latdagar är ett måste för när ska man annars få chansen att ta nya friska tag?

    SvaraRadera
  2. Det där låter så skönt. Jag längtar efter att hitta på en massa kul med min unge, göra roliga utflykter och så, men jag längtar minst lika mycket efter att bara vara hemma, leka med lera, baka och titta på Pippi och sjunga med jättehögt.

    När jag såg din kommentar kom jag faktiskt på att jag brukade gå ner till kiosken (där ägaren slemflirtade med mig) i morgonrock med kappa över när jag var bakis och bodde på Hisingen. Här på fastlandet är det en annan sak dock.

    SvaraRadera