fredag 28 januari 2011

Och imorgon blir det fredagsmiddag till lunch

Det var ju synd att jag tristesspelade så mycket Bejewelled på mobilen att batteriet tog slut lagom till den rafflande upplösningen på spårvagnsdramat. Annars hade ni naturligtvis, m i n u t  f ö r  m i n u t, fått följa hur bärgarna sågade itu staketet och med hjälp av två vinschar beredde väg så att jag och mina medresenärer kunde ta oss hem. Jag hade till och med suttit och filat på tänkbara rubriker som Nu blir det åka av och Vart är vi på väg?. Men nu blev det som sagt inget med det.

Någon middag blev det för övrigt inte heller. Jag hade tänkt laga en mustig och stärkande grönsakssoppa (och hemulen hade redan planerat att fastna med huvudet i soppskålen), men när jag kom hemglidande vid halvsjusnåret hade visst övriga familjemedlemmar redan tagit saken i egna händer och fyllt de små magarna med köttbullesmörgåsar.

2 kommentarer:

  1. Oj, vilket drama!

    Haha, jag tror att Niklas kommer bli livrädd under förlossningen när han hör och ser mig lida...

    SvaraRadera
  2. Ja, ibland tror jag nog att det är värre för partnern under förlossningen.

    SvaraRadera