onsdag 23 december 2009

Genom eld och vatten med münchausen by proxy-morsan

Klockan halv tio i förmiddags hade hemulbarnet redan hunnit stoppa en brinnande tändsticka i munnen och inte fått schampot ursköljt ur håret efter badet. Jag upptäckte när hon redan var torr och halvt påklädd att håret såg underligt stripigt ut. Och vad eldtricket anbelangar så fick hon inga bestående men. Ni kan ta fingret från speed dialen till socialen.
Sen gick det utför. Halv elva var vi på väg ner på stan för att tjacka marsipan och marmeladkulor samt arrangera en födelsedagspresent till moster Annixa som envisas med att fylla år innan tomten knappt hunnit ut genom dörren. Klockan ett var vi hemma utan att ha uträttat något av ärendena. Att den lilla vägrade sitta i vagnen alternativt gå själv och att den stora hade för mycket mjölksyra i armarna för att orka både bära barn och köra barnvagn i en decimeter kramsnö var en bidragande orsak. Att godiset jag var ute efter inte verkade existera längre likaså. Och den lilla detaljen att det till följd av två urspårningar rådde lätt kaosartad stämning i kollektivtrafiken satte inte heller precis guldkant på dagen.

4 kommentarer:

  1. fy fan. men nu är det jul och alla tindrar, gnistrar och glimmar (utom möjligen grinchen, men även han tinar upp en aning när man slänger fram lite julmust), så god jul till er alla och ha en stressfri dag!

    SvaraRadera
  2. <3 God Jul <3 käre "kusse" Hoppas allt är bra med er. *Kram* Jennie

    SvaraRadera
  3. Men vilken fin juluppladdning du fick. Eller kanske jag borde säga nerladdning?

    Hoppas julaftonen bjuder på mer lugn och skumtomtar i obegränsade mängder.

    SvaraRadera
  4. Tack allihop! Julen blev fin, klapparna genomtänkta, maten över förväntan och godiset räckte (till nästa jul) även om jag inte hittade exakt det jag var ute efter. Skumtomtar har vi inte haft några. Jag måste bryta det här missbruket känner jag, men när de rear ut dem i jauari är jag antagligen försten där och hugger.

    SvaraRadera