onsdag 9 december 2009

Nästa gång vi köper bil blir det en Toyota

9 kommentarer:

  1. De hade en hel låda med juleskum för 49:- på Elgiganten, jag var lite frestad att köpa en och skicka ner. =)

    SvaraRadera
  2. Mmmm, juleskum... Näst efter choklad är det nog bästa godiset. Men det är inte därför jag är här. Även om bilden är väldigt distraherande... Mmm...

    Men. Du är väl rätt insatt i det här med att amma, vet du hur man vet om ens mjölk sinar? Jag hade inte ens tänkt tanken att min kunde göra det (vadå? Jag? Inte ofelbar?), men jag måste säga att Charles uppvisar tydliga hungerstecken trots frekvent amning. Har du nåt bra råd?

    SvaraRadera
  3. Ja vad gör man inte för lite juleskum...

    SvaraRadera
  4. Martina: Tack för omtanken, men lådorna kostar inte mer än 54:95 på Hemköp. Jag klarar mig :)

    LillaGrå: Jag skulle tydligen sälja min själ för en fix Juleskum om det var vad som krävdes.

    SvaraRadera
  5. Maria: Jag blir alldeles rörd när jag blir rådfrågad om amning, men även om jag är väldigt intresserad av ämnet så är jag långt ifrån någon expert.
    Hur gammal är Charles nu? Min dotter och många ammade barn i min omgivning verkar ha haft en sån här period när de varit runt halvåret (och något äldre) då de vaknar ofta och vill äta på nätterna och kanske även verkar hungrigare på dagarna. Rådet BVC i allmänhet verkar ge är att dra ner på amningen (särskilt på natten) till förmån för den "riktiga" maten. För en del funkar det säkert, men jag och andra mammor jag pratat med har nästan upplevt att det varit tvärtom. Generellt är det så att ju mer man ammar desto mer mjölk får man och att man helt "oprovocerat" sinar är mycket ovanligt.
    I vilket fall som helst är det skitjobbigt att vakna stup i kvarten och knappt hinna stoppa undan brösten innan det är dags igen. Men det går över.
    Om du vill ha riktiga proffstips finns som du säkert vet Amningshjälpen och dessutom har har de flesta sjukhusen en amningsmottagning på BB som man kan vända sig till även om ens unge inte är helt nykläckt längre. Vill du bara ventilera lite mer så får du hemskt gärna maila mig på förnamn.efternamn@gmail.com. Det är ett lite bekvämare format för sådana här frågor tycker jag.

    SvaraRadera
  6. Äsch, amningshjälpen klarar jag mig nog utan. Jag är säker på att du vet tillräckligt för att bolla lite :-) Mejl kommer, ska bara få tid att sätta mig ner utan stress eller extrem trötthet.

    SvaraRadera
  7. julskumgodis är old peoples food!!! äter inte de gamla det själva, så ger de godiset till oskyldiga barn som lussar och hellre vill ha pengar eller marabou! jag minns min barndoms traumatiska lucior!!! och påskaftnar, fast då är det skumkaniner och ägg!!!

    härligt att gnälla!

    SvaraRadera
  8. Jag gillar Bridgeblandning också. Och Dragéägg. Hej ålderdom.

    SvaraRadera