söndag 6 december 2009

Tiiittiii!



Filmsnutten har i skrivande stund visats 879 380 gånger. Jag gissar att det är vi som står för i runda slängar 879 300 av gångerna. Den lilla har gått in i någon slags psykos.
Från morgon till kväll ska det läsas i Pippiboken (som tack och lov snart ska tillbaka till biblioteket), dansas till sången pappa har på mobilen och tittas på klippet. Helst alltihop samtidigt.
Det har gått så långt att vi numera kommunicerar genom att sjunga det vi vill ha sagt till den förnicklade melodin och på den plats i hjärnan där jag tidigare lagrade information som vad jag heter och vad jag har för personnummer är det nuförtiden bara Pippi, Pippi och dårpippi för hela slanten. I resten av hjärnan också för den delen.
Men jag får väl försöka se det från den ljusa sidan. Det är ju inte Karlsson på taket iallafall. Jag hatar Karlsson-jäveln. Den dagen hon går in i Karlsson-psykosen tar jag livet av mig.

6 kommentarer:

  1. Mira är också totalt galen i Pippi! Hon ska dansa till sången, titta på Pippi-film och har allt möjligt med Pippi. Hon fyllde ju 2 i torsdags och hälften av presenterna var Pippi-saker. Men vi hjälpte ju till med det som köpte ett pippi-dockhus.. :)

    SvaraRadera
  2. Vi har ett liknande problem. Vårt problem stavas M-O-R-A T-R-Ä-S-K.

    Ungen står framför tv:n, skriker Tarrr, Tarrrr!!!! Det betyder gitarr, han är besatt av det också.

    Vi kan alla texter, alla rörelser och är hjärtligt trötta på denna Gävle-duo.

    SvaraRadera
  3. Karlsson gillar jag inte heller. En tjurig liten halvknubbig sociopat - nej tack.

    SvaraRadera
  4. svärfar,vårdtant..15 december 2009 kl. 09:33

    Ohh vad bra då vet man hur man kan glädja dej..
    Lite Karlsson på taket filmer och böcker i julklapp kanske..
    Om diagnosen adhd hade funnits på den tiden hade Karlsson lätt gått på amfetamintabletter då..
    Kommer inget med Karlsson härifrån.

    Mvh Svärfar och vårdtant=)

    SvaraRadera
  5. 2 anledningar att hata karlsson på taket:

    1. det är en gamling med dubbad barnaröst. vem pratar så? pedofiler?

    2. han är ful.

    SvaraRadera
  6. Jag älskar att du alltid är så politiskt korrekt.

    SvaraRadera