måndag 28 mars 2011

Hello darkness my old friend

Sist på bollen vill jag passa på att säga ett par ord om omställningen till sommartid. Det är såklart aldrig kul att förlora en timme bara sådär, men håll med mig om att det mesta är mycket snyggare i mörkret. Mina jeggings till exempel. Rena och fräscha. Och täckta med ett tjockt lager vinterpäls skulle det visa sig när jag klev ut genom porten och rakt in i den mindre förlåtande soluppgången. Men jag överlevde dagen och människorna jag åkte spårvagn och buss med var finkänsliga nog att inte be mig gå längst bak i fordonet, dit pälsdjuren annars är hänvisade.

Imorgon bitti ska jag testa att kompensera avsaknaden av dagsljus med att tända lampan medan vi gör oss i ordning här hemma.

3 kommentarer:

  1. Konsten är att bara ha kläder i samma färg som det hårande husdjuret. :)

    SvaraRadera
  2. Jag brukar alltid pricka in vrida-fram-klockan-dagen när jag jobbar helg och därmed förlora en timme, men i år var jag ju ledig, så jag märkte inte ens av det :)

    Haha, Niklas vill att ungen ska komma 1 april, bara för att det blir så kul att se om folk tror oss när vi säger att den är född!

    SvaraRadera
  3. Helena: Tanken har slagit mig, men jag klär inte så värst bra i tabby.

    Fifi: Så påverkad som jag varit av omställningen i år har jag nog aldrig varit tidigare, men barnet har hittills tagit alla omställningar över förväntan.

    SvaraRadera