torsdag 3 mars 2011

Socialt experiment

Bikinisäsongen närmar sig tydligen med stormsteg och var och varannan kollega "går på pulver". Personligen associerar jag det med något helt än fröknarna på mitt jobb verkar göra, eller så kör de bara med humor över min nivå, men hur som helst så upptar samtalsämnet vikt enorma mängder tid där i personalrummet. Så jag testade något nytt häromdagen.
– Är det verkligen den värsta egenskapen en person kan ha, att vara fet?
Det var roligt. Testa på era arbetsplatser också vetja!

8 kommentarer:

  1. Vad fick du för svar tro? :)

    SvaraRadera
  2. åh, bantningsdiskussioner på jobber, kanske det tråkigaste. Ska defenitivt testa den kommentaren nästa gång!

    SvaraRadera
  3. Åh, alla dessa tanter med sina pulverdieter! De jag har sett försöka har inte lyckats så bra, det har hållt i några dagar, sedan har de vräkt i sig pizza och McDonaldsmat.

    Skönt att höra att du kunde göra dina toabestyr utan större problem! Och jag är väldigt förtjust i både vatten, torkad frukt och linfrön, så förhoppningsvis ska de gå bra för mig med!

    SvaraRadera
  4. Jag vill också veta vad de svarade! :) Det pågår en del bantningsprat där jag jobbar också.. suck.

    SvaraRadera
  5. Jag vill också höra fortsättningen på historien! På mitt jobb har vi en låg medelålder och blandade kön, kanske därför vi slipper viktsnack. Skönt är det i alla fall!

    På förra jobbet var det nästan bara medelålders kvinnor och det var pulverdieter och bantningskurer till höger och vänster. Tjatigt värre, och som du säger, är det verkligen så viktigt?

    SvaraRadera
  6. För mänga så verkar det vara så, att det värsta som skulle kunna hända (t.o.m. värre än, säg bröstcancer eller att barnen dör eller vad som helst) är att de skulle bli feta. Det är konstigt det där.

    SvaraRadera
  7. Helena: Först blev det såklart rätt tyst, men sen fick jag faktiskt en del medhåll. Och någon hävdade till och med att hon skulle lägga ner pulverdieten. Men jag gick ganska snart efter att jag släppt ut elefanten i salongen, så vad de egentligen tyckte, tänkte och sa har jag ingen aning om.

    lisakristin: Do it!

    Fifi: Visst är det så?! Jag tycker aldrig jag ser någon skillnad på folk före respektive efter en sån diet.

    anne: Kan tänka mig det, dina kollegor och mina är nog ganska samma typ.

    Lisa: Jag har aldrig jobbat någonstans där det inte snackats vikt, oavsett mix av kön och åldrar. Viktigt, haha!

    Martina: Risken är ju tack och lov större att man lägger sig till med en nätt trivselfetma än att man får cancer eller förlorar ett barn, men visst fokuseras det ändå oproportionerligt mycket på ämnet.

    SvaraRadera
  8. Jag kan inte testa. Jag tror att det inte skulle tas väl emot alls, eftersom de som pulverdietar och bantar är de som ofta kommenterar min vikt och figur. Och jag kan inte totaldissa deras ideal bara för att jag tycker att det är en osund fokusering på utseende.

    SvaraRadera