fredag 24 juni 2011

De små sakerna i livet

Bortsett från att jag vaknade till av jag fick ett sms vid halv åtta-tiden sov jag ostört i ungefär tolv timmar i natt. 11:39 klev jag upp. 11:39! Jag som inbillar mig att jag egentligen är en morgonmänniska. Förträngningsmekanism? Det är första gången på tre fucking år som jag fått styra över min egen sömn. Jag är en ny människa.

Min familj är hos Hemulens farföräldrar. Jag marinerar kött, dricker starkt kaffe, diskar lite halvhjärtat och lyssnar på radio. Sen ska jag duscha sjukt länge med stängd dörr – utan att lyssna efter barnolycksfall eller misstänkta tystnader, packa kött och öl i en romantiskt somrig kasse, slinka förbi odlingslotten och ta tabberas på myntan, hoppa på vagnen till Örgryte och fira en anarkistisk midsommar.

Ps. Jag såg just att Amningshysteri-bloggen hittills fått 986 kommentarer. Kanske väljer jag att uppmärksamma den som lämnar den tusende.

2 kommentarer: